Náš školský vzdelávací program dostal názov „ Farebný svet“. Svet okolo nás je tvorený rôznymi farbami, rôznymi situáciami, rôznymi ľuďmi a my sa v ňom celý život učíme. V materskej škole je dieťa od útleho veku obklopené taktiež rôznymi farbami, deťmi, dospelými, situáciami a tiež sa učí v ňom žiť. Tvorí si svoj svet a zároveň ovplyvňuje svet okolo seba. My sme si určili víziu, aby si deti tento farebný svet tvorili v „modernej škole do ktorej s radosťou chodíme a s láskou svoj svet tvoríme“.
Tvoríme denne. Hlavou svoje myšlienky, ústami svoje reči, rukami naše činy, veľdiela z papiera a lepidla, rýchlymi nohami tvoríme zábavu pred utekajúcim kamarátom… Tvoríme si postoje k sebe, ku kamarátom, k dospelým. K celému svetu. Turek (In Bruteničová, Valachová , 2011) hovorí: „Tvorivosť sa v nijakej činnosti nemôže rozvíjať pod nátlakom, na príkaz. Tvorivá osobnosť potrebuje slobodu pre svoju prácu, slobodu vyjadrovania, slobodu byť sebou samým.“ Pri tvorení v škole nám pomáhajú pritom všetci naokolo, ktorí si tiež tvoria svoj svet. A my sa ho pokúsime v našej materskej škole rešpektovať. Nebudeme druhým robiť to, čo nechceme, aby robili oni nám. To je základ prosciálnej výchovy v štýle hesla R.R.Olivara.
V súlade s Koncepčným zámerom rozvoja Materskej školy, Nová 2 plníme postupne strategický cieľ v pedagogickej oblasti, ktorý spočíva v tom, že deti v našej materskej škole budú absolvovať o 75% viac aktivít zameraných na rozvoj prosociálneho cítenia a správania sa ako pred rokom 2024.
Treťou oblasťou, na ktorú sa zameriavame, je okrem osobnostne orientovanej predškolskej výchovy a rozvoja prosociálneho správania aj rozvíjanie pohybových zručností. Pohyb je pre deti v predškolskom veku úplne prirodzený a dieťa by ho malo samé vyhľadávať. Preto sa ho snažíme nelimitovať, nezakazovať pohyb, ale naopak vytvárať bezpečné podmienky na to, aby dieťa svoje pohybové možnosti prirodzene skúmalo, aj s bezpečnou dávkou rizika. Dieťa stimulujeme k pohybu ukážkou zručnosti, ktorú by sa malo naučiť. Pri učení zručnosti ho usmerňujeme a komentujeme úspešné, či neúspešné pokusy. Na základe pokynov učiteľky vie dieťa svoj pohyb korigovať a postupne zlepšovať. Dôležitá je správna motivácia, aby v opakovaní zručnosti pokračovalo, aby ho nič neodradilo. Vedieme deti k osvojeniu nových pohybových zručností, rozvoju pohybových schopností a vytvárame mu príležitosti na osvojovanie si poznatkov týkajúcich sa zdravia. Je to oblasť zameraná na pohyb ako prostriedok upevňovania zdravia a na podporu každodenného pohybového režimu detí pestrou a príťažlivou formou.
Aj keď zameranie našej materskej školy nie je orientované na jednu oblasť, možno ho chápať širokospektrálne, predsa máme jednu prioritu, ktorou je uplatňovanie prosociálneho výchovného štýlu. Povedané jednou vetou: Dospelý bezpodmienečne akceptuje osobnosť dieťaťa a pripisuje mu pozitívne city a vlastnosti.